Jawatan Kosong Bomba

Jawatan Kosong Bomba 2017. Bomba & Penyelamat Malaysia telah membuka peluang kepada calon yang berminat untuk mengisi kekosongan jawatan kosong.

Jawatan Kosong Bomba


Jawatan kosong 2017 untuk bomba ini terbuka kepada semua rakyat Malaysia tak kira negeri dan jantina. Pastikan setiap calon membaca dengan teliti setiap syarat yang ditetapkan sebelum memohon.

Jawatan Kosong Yang Ditawarkan:


Pegawai Bomba Bantuan (PBB)

Gaji : Elaun Kedatangan

Temuduga : 31 Disember 2016 

Kelayakan : PMR

Cara Untuk Memohon: 



Setiap permohonan yang dihantar adalah SULIT dan RAHSIA. Pastikan setiap maklumat peribadi yang diberikan adalah betul dan tepat. Pihak Bomba akan memanggil calon yang layak & disenaraikan pendek sahaja. Jika anda tidak menerima sebarang maklumbalas 3 BULAN selepas permohonan kerja kosong terkini ini, bermakna status permohonan anda TIDAK BERJAYA.

Lokasi untuk jawatan bomba ini: Balai Bomba Cameron Highland


1. Bagi mereka yang berminat dengan jawatan Bomba ini boleh dapatkan Borang Permohonan PBB3 terus di Balai Bomba atau muat turun secara online disini.


2. Borang Permohonan tadi perlu dihantar bersama gambar berukuran paspot, salinan IC, salinan sijil persekolah dan dokumen-dokumen lain yang berkaitan serta Notis Kebenaran Majikan (bagi yang sedang bekerja) kepada Jabatan Bomba & Penyelamat Negeri masing-masing.

Syarat Kelayakan :


1. Syarat minima PMR.

2. Berumur 18 tahun keatas sahaja.

3. Tinggi minima – 1.57m (lelaki) dan 1.53m (wanita).

4. Berat minima – 48kg (lelaki) dan 46kg (wanita).

5. Pemohon perlu tinggal atau bekerja dalam lingkungan 5 km daripada Balai atau boleh sampai dalam masa 5 minit ke Balai.


Kongsi di Facebook, Whatsapp dan Telegram Anda kepada rakan-rakan atau kenalan anda yang turut sama berminat untuk memohon Jawatan Kosong Kerajaan terkini ini.
Semoga berjaya dalam permohonan anda.

0 comment... add one now