Jawatan Kosong Suruhanjaya Koperasi Malaysia 2017

Jawatan Kosong Suruhanjaya Koperasi Malaysia 2017 ok? Permohonan kekosongan jawatan di Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia sehingga 28 April 2017.

Mengenai Suruhanjaya Koperasi Malaysia :

Suruhanjaya Koperasi Malaysia atau singkatannya (SKM) adalah sebuah entiti yang telah diperbadankan sejak 1 Januari 2008. SKM sebelumnya lebih dikenali sebagai Jabatan Pembangunan Koperasi Malaysia (JPK Malaysia).

Di awal penubuhannya pada bulan Julai tahun 1922, jabatan yang masyarakat kenali sebagai The Office of The Director of Co-operation ini telah berfungsi untuk menubuh, mendaftar dan membangunkan Syarikat Bekerjasama di bawah Enakmen Syarikat Bekerjasama (The Co-operative Societies Enactment 1922 [FMS Cap. 97 of 1935]) dan telah ditugaskan untuk memandu dan memajukan pergerakan koperasi.


Pejabat Pesuruhjaya Kemajuan Syarikat Bekerjasama, Ibu Pejabat Jabatan Pembangunan Koperasi ketika itu berpusat di Taiping, Perak Darul Ridzuan. Ia kemudian dipindahkan ke Kuala Lumpur pada tahun 1924.




Maklumat Kekosongan Jawatan di Suruhanjaya Koperasi Malaysia 2017

1. PEGAWAI UNDANG­UNDANG L52
2. PEGAWAI UNDANG­UNDANG L41
3. JURUAUDIT W41
4. PEMBANTU EHWAL EKONOMI E41
5. PEMBANTU EHWAL EKONOMI E19
6. PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT N19
7. PEMBANTU JURUAUDIT W19
8. PEMANDU KENDERAAN H11
9. PEMBANTU OPERASI N11

Tarikh Tutup : 28 April 2017

Cara Untuk Memohon : (Download Borang Permohonan Di Bawah)


Klik Sini Untuk Memohon


Nota Penting :

  • Setiap permohonan yang dihantar merupakan SULIT dan PERSENDIRIAN.

  • Pastikan setiap maklumat dan data peribadi yang dihantar adalah betul dan tepat. 
  • Bank Rakyat hanya memanggil calon yang telah layak & disenaraikan pendek sahaja. 
  • Sekiranya anda tidak menerima sebarang maklumbalas dalam tempoh 3 BULAN selepas permohonan jawatan ini, bermakna status permohonan anda TIDAK BERJAYA.
Sila share di facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat manfaatnya. Terima kasih dan selamat mencuba.

0 comment... add one now