Jawatan Kosong Jabatan Pendaftaran Negara

Jawatan Kosong Jabatan Pendaftaran Negara ok? Permohonan kekosongan Jawatan Kosong di Jabatan Pendaftaran Negara telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

Mengenai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) :

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) merupakan sebuah Jabatan di bawah kawalselia Kementerian Dalam Negeri. JPN bertanggungjawab untuk mendaftar peristiwa-peristiwa penting setiap individu/rakyat seperti maklumat peribadi kelahiran, kematian, pengangkatan, perkahwinan bahkan perceraian. Di samping itu, JPN turut bertanggungjawab untuk menentukan taraf kewarganegaraan serta seterusnya membentuk dokumen identiti setiap individu dalam bentuk kad pengenalan kepada mereka yang layak.

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tertubuh selepas Peraturan-peraturan Dharurat (Kawasan - kawasan Pendaftaran) tahun 1948 dikuatkuasakan sebagai salah satu cara dan langkah berkesan bagi menentang ancaman keselamatan dalam dan luar negara. Peraturan-peraturan ini memerlukan semua penduduk agar mendaftar serta memperolehi kad pengenalan sewaktu mencapai umur 12 tahun dan ke atas. 




Jabatan ini juga turut diberikan fungsi tambahan iaitu untuk mendaftarkan kesemua peristiwa penting yang turut merangkumi pendaftaran kematian, kelahiran, anak angkat, perkahwinan, perceraian serta kewarganegaraan.



Maklumat Kekosongan Jawatan di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)


Permohonan adalah dipelawa untuk warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun tertakluk keada pada tarikh tutup iklan jawatan serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Langkah-Langkah Permohonan Jawatan


1. Calon yang berminat, hendaklah menghantar maklumat permohonan secara terperinci merangkumi resume anda serta pengalaman bekerja yang lepas sekiranya diminta.

2. Syarat-syarat untuk permohonan jawatan kosong ini haruslah dirujuk di laman web rasmi (sila rujuk link di bawah untuk memohon)

3. Pilih jawatan yang bersesuainya dengan kelulusan anda di senarai kekosongan jawatan

4. Anda hendaklah menghantar resume yang lengkap pada link permohonan dibawah.

=====



=====


Gaji : Gaji RM1,355 - RM4,207

Tarikh Tutup : 21 Mei 2017


Cara Untuk Memohon : (Permohonan Di Bawah)

Borang Permohonan : Permohonan Jawatan di JPN


Sila share di facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat manfaatnya. Terima kasih dan selamat mencuba.


0 comment... add one now