[Terkini] Jawatan Kosong Suruhanjaya Persaingan Malaysia (MyCC)

[Terkini] Jawatan Kosong Suruhanjaya Persaingan Malaysia (MyCC) ok? Permohonan kekosongan jawatan di Suruhanjaya Persaingan Malaysia telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

===

Lihat Juga : Jawatan Kosong Global Talent Resources
Lihat Juga : 508 Jawatan Food Delivery Seluruh Negara
Lihat Juga : 6,908 Kekosongan Jawatan di Seluruh Negeri Selangor

===


Maklumat Kekosongan Jawatan di Suruhanjaya Persaingan Malaysia

Jawatan kosong yang disenaraikan di atas ini, adalah semasa iklan jawatan kosong Suruhanjaya Persaingan Malaysia ini dipublish. Walaubagaimanapun, penyenaraian akan dikemaskini dari masa ke semasa pada halaman rasmi MyCC (Sistem Pengurusan Pengambilan Atas Talian).

Permohonan adalah dipelawa untuk warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun tertakluk keada pada tarikh tutup iklan jawatan serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Suruhanjaya Persaingan Malaysia.



Langkah-Langkah Permohonan Jawatan :

1. Calon yang berminat, hendaklah menghantar maklumat permohonan secara terperinci merangkumi resume anda serta pengalaman bekerja yang lepas sekiranya diminta.

2. Syarat-syarat untuk permohonan jawatan kosong ini haruslah dirujuk di laman web rasmi (sila rujuk link di bawah untuk memohon)

3. Pilih jawatan yang bersesuainya dengan kelulusan anda di senarai kekosongan jawatan

4. Anda hendaklah menghantar resume yang lengkap pada link permohonan dibawah.


=====



=====

Gaji : RM1,620 - RM2,160

Lokasi : Seluruh Negara

Tarikh Tutup : Terbuka Sepanjang Tahun

Cara Untuk Memohon : (Permohonan Di Bawah)


Borang Permohonan : Permohonan di Suruhanjaya Persaingan Malaysia


Sila share dekat facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat lebih manfaatnya. Terima kasih dan semoga berjaya ya.


===

Mengenai Suruhanjaya Persaingan Malaysia :

Suruhanjaya Persaingan Malaysia (MyCC)

Akta Persaingan dan Akta Suruhanjaya Persaingan telah diwartakan pada 10 Jun 2010 dan dikuatkuasakan bermula 1 Januari 2012. Hal ini bertujuan untuk menggalakkan pembangunan ekonomi negara dengan menggalakkan serta melindungi proses persaingan dalam pasaran dan seterusnya melindungi kepentingan pengguna. Dalam usaha menyelia peruntukan termasuk dalam Akta Persaingan 2010, Suruhanjaya Persaingan telah ditubuhkan di bawah Akta Suruhanjaya Persaingan 2010 pada 1 April 2011.




Fungsi Utama Suruhanjaya


Akta Suruhanjaya Persaingan 2010 memberi kuasa kepada Suruhanjaya Persaingan Malaysia (MyCC) untuk menjalankan fungsi-fungsi seperti melaksanakan dan menguatkuasakan peruntukan dibawah Akta Persaingan 2010, mengeluarkan garis panduan berhubung dengan pelaksanaan serta penguatkuasaan undang-undang persaingan, bertindak sebagai peguam bela bagi perkara-perkara persaingan, menjalankan kajian umum berhubung dengan isu-isu yang berkaitan dengan persaingan dalam sektor-sektor tertentu ekonomi Malaysia ekonomi atau memberitahu dan mendidik orang ramai mengenai cara di mana persaingan boleh memberi manfaat kepada pengguna dalam sektor ekonomi di Malaysia.


0 comment... add one now