[TERKINI] Tawaran Mengikuti Kursus Sijil Pendidikan Awal Kanak-Kanak Kemas

[TERKINI] Tawaran Mengikuti Kursus Sijil Pendidikan Awal Kanak-Kanak Kemas ok? Permohonan Mengikuti Kursus Sijil Pendidikan Awal Kanak-Kanak Kemas telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

===


Lihat Juga : Jawatan Kosong Kementerian Pembangunan Sumber Manusia
===




PERMOHONAN

Calon haruslah memiliki kelayakan seperti yang berikut:

(a) Warganegara Negara Malaysia (Lelaki / Wanita)

(b) Berumur tidak lebih daripada 35 tahun ketika tarikh tutup iklan

(c) Diploma dalam jurusan pendidikan awal kanak-kanak yang telah diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta kelayakan diiktiraf setaraf dengannya

Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) calon perlulah memiliki sekurang-kurangnya keputusan seperti berikut:

(a) Lulus enam mata pelajaran termasuk juga Bahasa Melayu serta dua daripada mata pelajaran itu adalah di peringkat Kepujian dan selebihnya di peringkat Lulus dalam satu peperiksaaan. atau :

(b) Lulus enam mata pelajaran termasuk juga Bahasa Melayu dengan dua mata pelajaran lain adalah di peringkat Kepujian serta selebihnya peringkat Lulus yang dikumpulkan didalam dua peperiksaaan dalam tempoh tiga tahun berturut-turut. dan :

(c) Calon haruslah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya C) didalam subjek Bahasa Melayu di peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau kelulusan yang telah diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.



Tempat : Institut / Pusat Latihan KEMAS
Tempoh : Tiga (3) bulan atau tertakluk kepada perubahan yang ditetapkan oleh KEMAS

Calon wajib menggunakan Borang KEMAS SPAK Pin. 2017 yang dapat dimuat turun melalui pautan dibawah. Borang permohonan yang lengkap diisi beserta dokumen yang telah disahkan haruslah dihantar kepada salah satu alamat KEMAS Negeri (negeri bermastautin / merancang untuk bermastautin) sebelum tarikh tutup permohonan dikeluarkan.

Hanya calon yang layak sahaja akan dipanggil bagi sesi temu duga. Calon yang tidak dihubungi selepas tiga (3) bulan daripada tarikh tutup iklan dianggap tidak berjaya

Lokasi : SELURUH NEGARA
Tarikh Tutup : 25 MEI 2017

0 comment... add one now