Ingin Bekerja Dengan Maybank? Ikut Contoh Cover Letter Untuk Anda Hantar



Anda bercita-cita untuk bekerja bersama Maybank tapi tak tahu untuk buat cover letter?

Dalam artikel ini, kami akan berkongsi dengan anda contoh cover letter (surat permohonan kerja) yang ringkas untuk anda jadikan sebagai rujukan. Bolehlah anda gunakan cover letter ini untuk memohon kerja di Maybank kelak!



APA MAKSUD COVER LETTER?

Cover letter bermaksud surat iringan yang dihantar sekali dengan resume. Ia berfungsi sebagai pembuka bicara yang mengandungi sedikit info yang terdapat dalam resume, lebih spesifik kepada permohonan jawatan anda.

FORMAT COVER LETTER


Sebenarnya tiada format rasmi tertentu yang diperlukan untuk cover letter ini. Jadi, anda boleh ikut format berikut dan sesuaikan mengikut jawatan yang dipohon.

Calon yang tidak mempunyai pengalaman kerja, lepasan sekolah, universiti mahupun fresh graduate tanpa apa-apa pengalaman kerja sesuai menggunakan cover letter seperti di bawah.

Sila ambil perhatian jika anda merupakan penuntut yang ingin memohon tempat bagi manjalani latihan industri dan praktikal.



CONTOH COVER LETTER PERMOHONAN KERJA MAYBANK



*PERHATIAN:


Jika anda menghantar cover letter dalam bentuk hardcopy (surat), anda hendaklah meletakkan tandatangan anda melainkan anda ingin menghantar cover letter dalam bentuk softcopy maka tandatangan tidak perlu diletakkan.



Bagi lepasan institusi pengajian dan yang tidak mempunyai pengalaman, anda hanya perlu gantikan pengalaman kerja dengan sumbangan dan pencapaian semasa menuntut dahulu.



0 comment... add one now