Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN)

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) ok? Permohonan kekosongan jawatan di Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

Mengenai Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara :

Dalam sebuah sidang khas Parlimen pada pertengahan tahun 2005, Parlimen Malaysia telah meluluskan pindaan baru bagi Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan yang telah memindahkan perkara-perkara berkaitan bekalan dan perkhidmatan air dari Senarai Negeri kepada Senarai Bersama (kecuali negeri Sabah dan Sarawak). Pindaan telah diwartakan pada 10 Februari tahun 2005 dan berkuatkuasa pada 21 Mac 2005.




Dengan pindaan baru itu, Kerajaan Persekutuan akan mengawal tadbir industri perkhidmatan air dari segi urusan pelesenan dan kawal selia operator perkhidmatan. Kerajaan Negeri mengekalkan kuasanya terhadap sumberan air, kawasan tadahan air dan bahagian lembangan sungai.




Maklumat Kekosongan Jawatan di Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN)

Cara Untuk Memohon : (Download Borang Permohonan Di Bawah)

Klik Sini Untuk Memohon

Nota Penting :

  • Setiap permohonan yang dihantar merupakan SULIT dan PERSENDIRIAN.
  • Pastikan setiap maklumat dan data peribadi yang dihantar adalah betul dan tepat. 
  • Bank Rakyat hanya memanggil calon yang telah layak & disenaraikan pendek sahaja. 
  • Sekiranya anda tidak menerima sebarang maklumbalas dalam tempoh 3 BULAN selepas permohonan jawatan ini, bermakna status permohonan anda TIDAK BERJAYA.
Sila share di facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat manfaatnya. Terima kasih dan selamat mencuba.

0 comment... add one now