Jawatan Kosong DRB HICOM Berhad

Jawatan Kosong DRB HICOM Berhad ok? Permohonan kekosongan Jawatan Kosong di DRB Hicom Berhad telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

Mengenai DRB Hicom :

DRB-HICOM Berhad adalah sebuah syarikat perusahaan teknologi terkemuka di Malaysia yang terlibat dalam industri-industri pembuatan, pemasangan serta pengedaran automotif melalui penglibatannya dalam kereta penumpang serta kenderaan pacuan empat roda segmen pasaran kenderaan, projek trak kebangsaan serta projek motosikal nasional. 


DRB-HICOM menjalankan pemasangan kereta di Malaysia untuk TATA Motors, Iveco, MAN SE, Honda, Isuzu, Suzuki, Mercedes-Benz serta Volkswagen dengan rancangannya untuk pengembangan perusahaan. Selain titikberat bidang automotif, fokus perniagaan teras kumpulan ini juga ialah dalam sektor perkhidmatan hartanah bahkan juga infrastruktur.
DRB-HICOM telah ditubuhkan pada 11 Mac tahun 1910 di bawah Enakmen Syarikat tahun 1897 sebagai "The New Serendah Rubber Company Limited". Nama syarikat ini telah ditukar kepada "The New Serendah Rubber Company Berhad" pada 15 April tahun 1966. Selepas itu, pada 16 Disember tahun 1993 ia menukar namanya kepada HICOM Holdings Berhad melalui pelaksanaan penyusunan semula.

Ia ditubuhkan pada 1980 dengan jolokan The Heavy Industries Corporation of Malaysia Berhad (HICOM). Ia telah mengalami pertumbuhan pesat dan pada 1996 selepas bergabung dengan Diversified Resources Berhad (DRB) untuk membentuk konglomerat terulung dan terbesar di Malaysia.




Maklumat Kekosongan Jawatan di DRB-HICOM

Permohonan adalah dipelawa untuk warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun tertakluk keada pada tarikh tutup iklan jawatan serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di DRB-HICOM.

Langkah-Langkah Permohonan Jawatan


1. Calon yang berminat, hendaklah menghantar maklumat permohonan secara terperinci merangkumi resume anda serta pengalaman bekerja yang lepas sekiranya diminta.

2. Syarat-syarat untuk permohonan jawatan kosong ini haruslah dirujuk di laman web rasmi (sila rujuk link di bawah untuk memohon)

3. Pilih jawatan yang bersesuainya dengan kelulusan anda di senarai kekosongan jawatan

4. Anda hendaklah menghantar resume yang lengkap pada link permohonan dibawah.

=====


Gaji : Gaji RM1,250 - RM8,114

Tarikh Tutup : 16 Mei 2017


Cara Untuk Memohon : (Permohonan Di Bawah)

Borang Permohonan : Permohonan Jawatan di DRB HICOM


Sila share di facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat manfaatnya. Terima kasih dan selamat mencuba.

0 comment... add one now