[Terkini] Jawatan Kosong Suruhanjaya Tenaga Malaysia

[Terkini] Jawatan Kosong Suruhanjaya Tenaga (ST) ok? Permohonan kekosongan Jawatan Kosong Suruhanjaya Tenaga Malaysia telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

===

Lihat Juga : Permohonan Terbuka Jabatan Bomba dan Penyelamat Ambilan 2017/18
Lihat Juga : 533 Jawatan Technician Seluruh Negara

===

Maklumat Kekosongan Jawatan Suruhanjaya Tenaga Malaysia

Jawatan kosong yang disenaraikan di atas ini, adalah semasa iklan jawatan kosong Suruhanjaya Tenaga Malaysia ini dipublish. Walaubagaimanapun, penyenaraian akan dikemaskini dari masa ke semasa pada halaman rasmi Suruhanjaya Tenaga (Sistem Pengurusan Pengambilan Atas Talian).

Permohonan adalah dipelawa untuk warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun tertakluk keada pada tarikh tutup iklan jawatan serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Suruhanjaya Tenaga Malaysia.




Langkah-Langkah Permohonan Jawatan :

1. Calon yang berminat, hendaklah menghantar maklumat permohonan secara terperinci merangkumi resume anda serta pengalaman bekerja yang lepas sekiranya diminta.

2. Syarat-syarat untuk permohonan jawatan kosong ini haruslah dirujuk di laman web rasmi (sila rujuk link di bawah untuk memohon)


3. Pilih jawatan serta lokasi yang bersesuainya dengan kelulusan anda di senarai kekosongan jawatan

4. Anda hendaklah menghantar resume yang lengkap pada alamat dibawah.

=====



=====

Gaji : RM1,900 - RM7,421

Lokasi : Seluruh Negara

Tarikh Tutup : 12 Jun 2017

Cara Untuk Memohon : (Permohonan Di Bawah)


1. Executives Electrical Engineering

Sila email resume (beserta gambar berukuran passport)

ke : recruitment@st.gov.my

ATAU

Hantarkan resume (beserta gambar berukuran passport)

ke : 

Director (Corporate Services)
Suruhanjaya Tenaga
No. 12, Jalan Tun Hussein,
Precinct 2, 62100 Putrajaya.

Sila share dekat facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat lebih manfaatnya. Terima kasih dan semoga berjaya ya.


=====

Mengenai Suruhanjaya Tenaga (ST) :

Suruhanjaya Tenaga Malaysia (telah didaftarkan sebagai Suruhanjaya Tenaga atau singkatannya 'ST') ditubuhkan di bawah Akta Suruhanjaya Tenaga tahun 2001 sebagai pengawal baharu bagi industri tenaga di Semenanjung Malaysia dan Sabah. Suruhanjaya ini telah ditubuhkan bagi memastikan bahawa industri tenaga dapat dimajukan dengan cara yang cekap agar Malaysia sentiasa bersedia dalam menghadapi cabaran baharu globalisasi serta perlonggaran, dengan kerapnya dalam industri bekalan tenaga.




Suruhanjaya ini mengawalselia serta menggalakkan semua perkara yang berhubung dengan industri elektrik serta bekalan gas dalam ruangan lingkup undang-undang yang terpakai yakni Akta Bekalan Elektrik tahun 1990, Lesen Peraturan Bekalan tahun 1990, Akta Bekalan Gas tahun 1993, Peraturan Elektrik tahun 1994 serta Peraturan Bekalan Gas tahun 1997. Dalam melaksanakan peranannya, suruhanjaya itu mengambil pendekatan pengawalseliaan.


Lihat Juga : 508 Jawatan Pemandu/Penunggang Penghantaran Seluruh Negara

0 comment... add one now