Jawatan Kosong JAKIM 2017

Jawatan Kosong Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) 2017 ok? Permohonan kekosongan jawatan di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) 2017 telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia sepanjang tahun 2017.

Mengenai JAKIM :

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia atau ringkasnya (JAKIM) merupakan agensi kerajaan Persekutuan di Malaysia yang mentadbir hal ehwal agama Islam di Malaysia. JAKIM dipimpin oleh Ketua Pengarahnya, Tan Sri Dato' Haji Othman bin Mustapha.



Pada tahun 1969, satu persidangan Majlis Raja-Raja Malaysia telah mencapai kata sepakat bahawa perlunya satu badan bagi menggembleng usaha dan tenaga pembangunan dan kemajuan umat Islam di Malaysia, selaras dengan taraf Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang semakin kukuh serta mendapat perhatian antarabangsa.


Maklumat Kekosongan Jawatan di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) 2017



Cara Untuk Memohon : (Download Borang Permohonan Di Bawah)

Klik Sini Untuk Memohon


Nota Penting :

  • Setiap permohonan yang dihantar merupakan SULIT dan PERSENDIRIAN.
  • Pastikan setiap maklumat dan data peribadi yang dihantar adalah betul dan tepat. 
  • Bank Rakyat hanya memanggil calon yang telah layak & disenaraikan pendek sahaja. 
  • Sekiranya anda tidak menerima sebarang maklumbalas dalam tempoh 3 BULAN selepas permohonan jawatan ini, bermakna status permohonan anda TIDAK BERJAYA.
Sila share di facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat manfaatnya. Terima kasih dan selamat mencuba.

0 comment... add one now