Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) | Tarikh Tutup 21 April 2017 | RM1,362 - RM5,092

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) | Tarikh Tutup 21 April 2017 | RM1,362 - RM5,092

MENGENAI SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM :


Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Malaysia telah secara rasminya ditubuhkan pada tarikh 31 Ogos 1957, yakni bersamaan dengan hari Kemerdekaan Tanah Melayu pada waktu itu. Pada awalnya, ketika penjajahan Inggeris, Perkhidmatan Awam Negeri-Negeri Tanah Bersekutu Melayu semasa itu adalah di bawah pentadbiran/kuasa Inggeris. 

Kemerdekaan Tanah Melayu pada tarikh 31 Ogos 1957 dengan sendirinya telah membentuk konsep pemerintahan baru Persekutuan Tanah Melayu yang bebas merdeka dan berdaulat. Secara rasminya, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah dibentuk sebagaimana yang telah termaktub dalam Perkara 144(1) dalam Perlembagaan Persekutuan. Ketua Pengarah pertama SPA yang dilantik adalah Tan Sri Abdul Rahim Bin Ali Bashah.

PERMOHONAN JAWATAN SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM :

Permohonan adalah terbuka dan dipelawa kepada seluruh warganegara Malaysia bagi menjawat kekosongan jawatan di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) pada April 2017 seperti berikut :-


Jawatan Yang Ditawarkan : 1. Penolong Pegawai Belia dan Sukan S29

Gaji : RM1,362 - RM5,092

Tarikh Tutup Permohonan : 21 April 2017

Link Permohonan >> Klik Sini <<

============================
Setiap permohonan jawatan haruslah dilakukan di sistem Online SPA melalui pautan di link disediakan. Bagi permohonan kali pertama, pemohon perlulah mendaftar terlebih dahulu sebelum membuat pengisian maklumat peribadi yang diperlukan dalam sistem.

Pemohon disarankan untuk sentiasa mengemaskini maklumat-maklumat mutakhir yang diperlukan di dalam sistem ini. Calon yang disenarai pendek saja akan dipanggil untuk sesi temuduga.

SHARE & TAG RAKAN LAIN. SEMOGA BERJAYA!

0 comment... add one now