Terkini! Jawatan Kosong Balai Seni Negara

Terkini! Jawatan Kosong Balai Seni Negara ok? Permohonan kekosongan Jawatan Kosong di Balai Seni Negara telah dibuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berminat.

Mengenai Balai Seni Negara :

Balai Seni Visual Negara (atau BSVN) merupakan nama terbaru bagi Balai Seni Lukis Negara yang ditubuhkan pada 28 Ogos tahun 1958, setahun selepas Malaysia mencapai kemerdekaannya daripada British.



Namun begitu, idea penubuhannya mula dikemukakan sejak tahun 1954 sehingga tahun 1956 oleh Majlis Kesenian Persekutuan (Malaya Arts Council) yang diketuai oleh Mubin Sheppard (kini merupakan Tan Sri) dan Frank Sullivan, (Pentadbir Balai Seni Lukis Negara yang pertama selain Setiusaha Lembaga Amanah BSVN sehingga 1970). 



Galeri ini adalah badan berkanun yang telah menerima peruntukan tahunan daripada kerajaan dibawah jagaan Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia. Ia juga turut menerima sumbangan dari badan korporat dan penaja bersama untuk melangsungkan aktiviti-aktiviti seni sampingannya.



Maklumat Kekosongan Jawatan di Balai Seni Negara

Permohonan adalah dipelawa untuk warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun tertakluk keada pada tarikh tutup iklan jawatan serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di 
Balai Seni Negara.

Gaji : RM2,160 / bulan

Tarikh Tutup : 12 Mei 2017

Cara Untuk Memohon : (Permohonan Di Bawah)

Borang Permohonan : Permohonan Jawatan di Balai Seni Negara


Sila share di facebook , twitter dan whatsapp supaya semua orang akan mendapat manfaatnya. Terima kasih dan selamat mencuba.


0 comment... add one now